Feelearning : integrating emotional intelligence and EFL skills through situated activities.

View/ Open
xmlui.custom.rm-title
Date
2024Author
Urbano Téllez, Aura Camila
Director / Asesor / Tutor
Montaño Moreno, Johanna
Keyword
Aprendizaje situadoInteligencia emocional
Educación emocional
Habilidades del inglés como lengua extranjera
Feelearning
Metadata
Show full item recordAbstract
This document presents an action research project that aimed to implement situated learning activities in order to develop emotional intelligence and EFL skills in an EFL classroom. The participants of this study were third grade students between 7 and 9 years old from the Institución Educativa Distrital Gonzalo Arango located in Bogotá, Colombia. Field notes, questionnaires, interviews, audio recordings and artifacts were collected during the interventions, following the design of three cycles of intervention, where different situated learning activities were used. By employing the triangulation method, it was possible to analyze the findings and present the conclusions, implications, limitations and further research of this project.
Abstract
Este documento presenta un proyecto de investigación acción que tuvo como objetivo implementar actividades de aprendizaje situadas para desarrollar inteligencia emocional y habilidades del inglés como lengua extranjera. Los participantes de este estudio fueron estudiantes de tercer grado entre los 7 y 9 años de edad de la Institución Educativa Distrital Gonzalo Arango ubicada en Bogotá, Colombia. Se recopilaron diarios de campo. cuestionarios, entrevistas, grabaciones de audio y actividades durante las intervenciones del docente en formación, siguiendo el diseño de tres ciclos de intervención, donde se usaron diferentes actividades situadas. Gracias al método de triangulación, fue posible analizar los resultados y presentar las conclusiones, implicaciones y limitaciones de este proyecto.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Licenciatura en Español e Inglés