The creation of audio stories to improve oral production.
xmlui.custom.rm-title
Date
2023Author
Linares Rivera, Jeimy Tatiana
Director / Asesor / Tutor
Martínez Cifuentes, Diana
Palabras claves
Pronunciation
Fluency
Confidence
Communicative competences
Audio stories
Speaking skills
Metadata
Show full item recordAbstract
El propósito de este trabajo es presentar un proyecto de investigación-acción realizado
con estudiantes de quinto grado en el colegio Guillermo Cano Isaza. El proyecto se enfoca en
la implementación de un recurso pedagógico innovador, el "audio cuento," diseñado para
mejorar las habilidades de comunicación en un idioma extranjero, en particular la producción
oral, pronunciación, fluidez y confianza.
El enfoque del proyecto se basa en una metodología participativa, Aprendizaje Basado
en Proyectos (ABP), que involucra a los estudiantes en la creación de audio cuentos
relacionados con temas previamente enseñados. Esto no solo fomenta la expresión creativa,
sino que también ayuda a los estudiantes a aplicar de manera práctica lo que han aprendido. En
resumen, el proyecto enriquece la educación de quinto grado al proporcionar una experiencia
de aprendizaje dinámica que fortalece las habilidades orales y la confianza de los estudiantes
en el uso del idioma extranjero.
Abstract
The purpose of this paper is to present an action research project conducted with fifth
grade students at the Guillermo Cano Isaza school. The project focuses on the implementation
of an innovative pedagogical resource, the "audio story," designed to improve communication
skills in a foreign language, in particular oral production, pronunciation, fluency, and
confidence.
The project's approach is based on a participatory methodology, Project Based Learning
(PBL), that involves students in the creation of audio stories related to previously taught topics.
This not only encourages creative expression, but also helps students to practically apply what
they have learned. In short, the project enriches fifth grade education by providing a dynamic
learning experience that strengthens students' oral skills and confidence in using the foreign
language.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras