Theater as PBL and its implications in the development of spoken language.
xmlui.custom.rm-title
Date
2023Author
Torres Rodriguez, Jennifer Ximena
Director / Asesor / Tutor
Reina Moreno, Vanessa Andrea
Palabras claves
Ambiente cooperativo
Aprendizaje basado en proyectos
Comunicación oral
Inglés como lengua extranjera
Teatro en aprendizaje basado en proyectos
Keyword
Cooperative environmentPBL- Proyect based learning
Oral communication
EFL- English as a foreign language
Theater in PBL
Metadata
Show full item recordAbstract
Este documento es una investigación cualitativa que pretende analizar las implicaciones de implementar el PBL (aprendizaje basado en proyectos) en una clase de inglés de octavo grado de la escuela Guillermo Cano Isaza. Este proyecto nació después de observar cómo los estudiantes aprendían de la mano del Proyecto Nacional de Bilinguismo y con el libro Way to Go (Plan Nacional de Bilinguismo 2021) que les permitió desarrollar habilidades escritas, pero no les da muchas oportunidades para trabajar el lenguaje oral. Para complementar el estudio de este material se propone un proyecto basado en una producción teatral de ocho sesiones para que los estudiantes puedan mejorar sus habilidades orales mientras trabajan en un ambiente cooperativo. El análisis fue realizado de la mano del Grounded theory
Abstract
This document is qualitative research that intends to analyze the implications of implementing PBL in a eight-grade English class in the Guillermo Cano Isaza. This project was born after observing how students were learning alongside the National English Project and with the book Way to Go (Plan Nacional de Bilinguismo 2021) which allowed them to develop written skills, but it does not give many opportunities to work with the oral language. In order to complement the studies of this material a project based on a theatrical production is proposed with eight session so students could improve their oral skills while working in a cooperative environment. The analysis was made alongside Grounded theory
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras