Exploring EFL Teachers’ Understanding of the Pedagogy of the Multiliteracies.
xmlui.custom.rm-title
Date
2022Author
Uchuvo, Yesid Alexander
Director / Asesor / Tutor
Vera Rodríguez, Esperanza
Palabras claves
Reflexiones y comprensión del profesor
Pedagogía de las multiliteracidades
EFL
Investigación cualitativa
Desarrollo profesional
Keyword
Teacher’s reflections and understandingPedagogy of the multiliteracies
EFL
Qualitative research
Professional development
Metadata
Show full item recordAbstract
Esta tesis presenta una investigación cualitativa del tipo de estudio de caso cuyo objetivo fue examinar cómo las reflexiones de los profesores de inglés como lengua extranjera evidencian la comprensión de la pedagogía de las multiliteracidades y sus potenciales usos y desafíos en el marco de un curso en línea de ochenta horas de formación profesoral. Este estudio fue desarrollado con cuatro profesores en ejercicio del Politécnico Internacional IES (Bogotá, Colombia). Los datos se recolectaron a través de diarios, artefactos, así como de notas de campo apoyadas por la transcripción de audio de un taller. Las reflexiones de los participantes evidencian tres diferentes niveles de comprensión de la pedagogía de las multiliteracidades en función de su complejidad y riqueza.
Abstract
This master thesis accounts for a qualitative research project conducted through a case study whose objective was to examine how the EFL teachers’ reflections evidence their understanding of the pedagogy of the multiliteracies as well as its usefulness and challenges framed in an eighty-hour teacher development online course. It was developed with four in-service teachers from Politécnico Internacional IES (Bogotá, Colombia). Data were collected from logs, artifacts (forum entries and a lesson plan), and field notes supported by a workshop audio transcription. Participants’ reflections evidence three distinct levels of understanding of the pedagogy of the multiliteracies in function of its complexity and richness.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Maestría en Enseñanza de Lenguas Extranjeras con énfasis en Inglés/Francés