Aportes del buen vivir al PRAE de la I.E.D. Atanasio Girardot.
xmlui.custom.rm-title
Date
2022Author
Leal Sandoval, Lady Gisett
Director / Asesor / Tutor
Benavides Cortes, Angie Linda
Keyword
Good livingParticipation
Community
Transformation
Education
Educational environmental project
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente proyecto investigativo estuvo orientado a suscitar las perspectivas y reflexiones de la comunidad educativa de la I.E.D. Atanasio Girardot, en relación al Proyecto Ambiental Educativo (PRAE) y su posible anclaje a la perspectiva del Buen Vivir. En este sentido la investigación se desarrolló bajo un enfoque cualitativo mediante la Investigación- Acción (IE) con el fin de fomentar las ideas referentes a esta temática en estudiantes y docentes. Los resultados de la investigación dan cuenta que la participación de la comunidad en el diseño e implementación del PRAE es bastante reducida; de igual manera, no existe una claridad específica respecto a las acciones que pueden contribuir a la perspectiva del buen vivir. No obstante, posterior a la intervención, los participantes tuvieron mayores elementos conceptuales, críticos y reflexivos parar referirse al PRAE y al Buen Vivir como elementos de relevancia para la transformación comunitaria desde el ámbito de la educación.
Abstract
The present research project was aimed at raising the perspectives and reflections of the educational community of I.E.D. Atanasio Girardot, in relation to the Environmental Educational Project (PRAE) and its possible anchoring to the perspective of Good Living. In this sense, the research was developed under a qualitative approach through Research-Action (IE) in order to promote the ideas related to this subject in students and teachers. The results of the research show that the participation of the community in the design and implementation of the PRAE is quite limited; likewise, there is no specific clarity regarding the actions that can contribute to the perspective of good living. However, after the intervention, the participants had greater conceptual, critical and reflective elements to refer to PRAE and Good Living as elements of relevance for community transformation from the field of education.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Maestría en Educación
Collections
- Maestría en Educación [822]