Show simple item record

dc.contributor.advisorAbella Hernández, Fannyspa
dc.contributor.authorGonzález Castañeda, Mónica Andreaspa
dc.date.accessioned2022-03-22T19:06:09Z
dc.date.available2022-03-22T19:06:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherTE-19876
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/16981
dc.description.abstractEl presente proyecto de investigación acción busca documentar cómo el uso de cortometrajes auténticos, como instrucción basada en un tema, pueden ayudar a estudiantes de décimo grado a mejorar sus habilidades orales y sociales en el aula de inglés en un colegio público de Bogotá. El estudio estuvo dividido en dos fases: una primera fase referente a la activación de vocabulario y una segunda fase enfocada en la producción e interacción oral. Las lecciones de clase se agruparon en tres temáticas, respondiendo de esta manera al enfoque por temas. Dichas temáticas fueron el internet y uso de redes sociales, el acoso escolar y la importancia de crear un buen ambiente en los procesos de aprendizaje, y, finalmente, competencias ciudadanas y la responsabilidad que tienen todos, al formar parte de una comunidad.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionalspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectHabilidades socialesspa
dc.subjectHabilidades oralesspa
dc.subjectCortometrajespa
dc.subjectAprendizaje basado en temasspa
dc.subjectInteracciónspa
dc.titleEnhancing oral and social skills through the use of authentic short films in a theme-based instruction EFL classroom.spa
dc.publisher.programLicenciatura en Español e Inglésspa
dc.subject.keywordsShort filmseng
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.relation.referencesAltrichtter, H. Posch, P. Somekn, B. (2005). Teachers investigate their work: an introduction to the methods of action research. New York: Routledge
dc.relation.referencesAngelo, G. (2015). Social skills: the modern skill for success, fun, and happiness out of life. The United States: SN & SN Publications
dc.relation.referencesAnsón, A. (2012). El impacto del cine en las vanguardias históricas. Archivo español de arte: Universidad de Zaragoza.
dc.relation.referencesAragon. G. 2010. Referentes para la didáctica del lenguaje en el cuarto ciclo. Bogota: Kimpres
dc.relation.referencesBoadu, K (20013). Tecahers‘ perceptions on the impoortance of teaching citizenship education to primary school children in cape coast, Ghana. Journal of Arts and Humanitites: Vol 2, No. 2
dc.relation.referencesBorrás, M.(2000). Entre el cine y la realidad: metodologías de análisis. El caso de ipotesi cinema.
dc.relation.referencesBrown. S, Collins. A, Duguid. P. 1989. Situated cognition and the culture of learning. Available in: http://people.ucsc.edu/~gwells/Files/Courses_Folder/ED%20261%20Papers/Situated%20Cognition.pdf
dc.relation.referencesBurns. A. 1999. Collaborative action research for English language teachers. Cambridge: Cambridge University Press.
dc.relation.referencesCameron, L. (2001). Teaching language to young learners. Cambridge: Cambridge University Press.
dc.relation.referencesCreswell. J. W. 2007. Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches.Thousand Oaks, CA: Sage
dc.relation.referencesGiovannini. A. 1994. Hacia la autonomía en el aprendizaje. Formulaciones conceptuales y ejemplos concretos de actividades.
dc.relation.referencesGustavo Morales Morales School (2015). Community Handbook. Available
dc.relation.referencesHannah, L (2013). The effect of classroom environment on student learning. Honors theses. Paper
dc.relation.referencesJohnson. A. (2002). A short guide to action research. Oklahoma: Allyn & Bacon, Ins.
dc.relation.referencesKaplan. 2002. The study of second language learning.
dc.relation.referencesLarsen-Freeman D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford University.
dc.relation.referencesLevy, Edmong. 1994. Making a winning short: how to write, direct, edit, and procedure a short film. Holt Paperbacks
dc.relation.referencesMartinez-Salanova, E. (2004). El valor del cine para aprender y enseñar. Revista cientifica de comunicacion y educacion: p. 45-52.
dc.relation.referencesMay. T. W. 1993. “Teachers-as-researchers” or action research: what is it, and what good is it for arte education?Studies in Art Education: Vol 34, No. 2
dc.relation.referencesMinisterio de educación. 2006. Estándares básicos de competencias en lengua inglesa.
dc.relation.referencesNash, Patrick. 2012. Short films: writing the screenplay. Oldcastle books.
dc.relation.referencesNunan D. (2003). Practical English language teaching. Singapore: McGraw-Hill.
dc.relation.referencesOgbevoen. L (2012). The social impact of social networks.
dc.relation.referencesPedranzani. B. 2013. Pensando las subjetividades hoy: el papel de la escuela y el curriculum.
dc.relation.referencesRichards J. & Rodgers T. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
dc.relation.referencesRichards, J. (2006). Communicative language teaching today. Cambridge: Cambridge University Press
dc.relation.referencesRueda, J. C & Chicharro, M. M. (2004). La representación cinematográfica: una aproximación al análisis sociohistórico. Ambitos, p. 427-450.
dc.relation.referencesSagástegui. D. 2004. Una apuesta por la cultura: el aprendizaje situado. Available in: http://www.redalyc.org/pdf/998/99815918005.pdf
dc.relation.referencesTudor I. (2001). The dynamics of the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
dc.relation.referencesVizcarra, F. (2205). Coordenadas para una sociología del cine.
dc.relation.referencesWindell, J. (1999). Six steps to an emotionally intelligent teenager: teaching social skills to your teen. Canada: John Wiley & Sons, Inc
dc.publisher.facultyFacultad de Humanidadesspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradospa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1feng
dc.description.degreenameLicenciado en Español e Inglésspa
dc.description.degreelevelPregradospa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesiseng
dc.identifier.instnameinstname:Universidad Pedagógica Nacionalspa
dc.identifier.reponamereponame: Repositorio Institucional UPNspa
dc.identifier.repourlrepourl: http://repositorio.pedagogica.edu.co/
dc.title.translatedEnhancing oral and social skills through the use of authentic short films in a theme-based instruction EFL classroom.spa
dc.rights.creativecommonsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/