Show simple item record

dc.creatorGarcía O, Gloria
dc.creatorSerrano, Celly
dc.creatorDíaz, Hernán
dc.date1999-05-11
dc.date.accessioned2021-08-02T16:53:14Z
dc.date.available2021-08-02T16:53:14Z
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5676
dc.identifier10.17227/ted.num5-5676
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/15683
dc.descriptionThis article is based upon the concept of epistemological obstacle, error and difficulty Anepistemological curriculum and cognitive analysis is carried out, with first semesterstudents, to try to determine the motives for the difficulties in the comprehension of theconcept of real number. Using the result of the analysis, suggestions for teaching theconcept of real number are made.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/TED/article/view/5676/4687
dc.rightsDerechos de autor 2017 TED: Tecné, Episteme y Didaxises-ES
dc.rightshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceTecné, Episteme y Didaxis: TED; Núm. 5 (1999)es-ES
dc.sourceTecné, Episteme y Didaxis: TED; No. 5 (1999)en-US
dc.sourceTecné, Episteme y Didaxis: TED; n. 5 (1999)pt-BR
dc.source2323-0126
dc.source2665-3184
dc.title¿QUÉ HAY DETRÁS DE LAS DIFICULTADES QUE PRESENTA LA COMPRENSIÓN DEL CONCEPTO DE NÚMERO REAL?spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typeinvestigación,didáctica, ciencias, teconologías, matemáticases-ES


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • TED: Tecné, Episteme y Didaxis [1413]
    Pone a discusión artículos originales de la comunidad de educadores e investigadores nacionales e internacionales en Educación en Ciencias Experimentales, Matemáticas y Tecnología, presentando los diversos avances en estos campos de conocimiento.

Show simple item record