“I’m here and I am queer”. Queer teacher identities in ELT. A colombian study.
xmlui.custom.rm-title
Date
2021-01-01Author
Ubaque-Casallas, Diego
Castañeda-Peña, Harold
xmlui.custom.item.dc_identifier
https://revistas.upn.edu.co/index.php/RF/article/view/11291Keyword
English language teachingQueer identity
Professional identity
Pedagogy
Ensino de inglês
Identidade queer
Identidade profissional
Pedagogia
Metadata
Show full item recordAbstract
Se ha dado un aumento significativo de la investigación sobre el género y su relación con la identidad profesional docente. En este artículo, adoptamos una postura de colonial para documentar cómo las identidades y pedagogías queer de dos profesores de inglés se resisten a las nociones coloniales de ser y hacer dentro del entorno de la enseñanza del inglés (ELT). Este estudio considera la identidad de género como un mecanismo político que se ha estructurado en términos de relaciones de dominación. Además, explora estas estructuras empleando la colonialidad del ser como eje para analizar las categorías de género en el campo de ELT. Para hacerlo, utilizamos un enfoque narrativo para expresar construcciones personales de género y discursos de género sobre identidades y pedagogías queer. Los resultados sugieren que los profesores queer de inglés construyen y negocian sus identidades en sus entornos profesionales y sus performatividades en el aula dan forma a sus propias epistemologías y prácticas de enseñanza.
Abstract
There has been a significant upsurge of research regarding gender and its connection to teacher professional identity. In this paper, we adopt a decolonial stance to document how the queer identities and pedagogies of two teachers of English resist colonial notions of being and doing within the English Language Teaching (elt) setting. This study regards gender identity as a political mechanism that has been structured in terms of relations of domination. In addition, it explores these structures by employing the coloniality of being as the axe to analyse gender categories in the elt field. To do this, we used a narrative approach to voice personal constructions of gender and gendering discourses about queer identities and pedagogies. Findings suggest that queer teachers of English construct and negotiate their identities in their professional settings and their own performativities in the classroom shape their own epistemologies and teaching practices.
Editorial
Editorial Universidad Pedagógica Nacional
Fuente
Collections
- Revista Folios [571]