Show simple item record

dc.contributor.authorPinzón, Maritzaspa
dc.contributor.authorDe La Rosa, Lauraspa
dc.contributor.authorLizarralde, Mauriciospa
dc.date.accessioned2021-08-02T16:32:40Z
dc.date.available2021-08-02T16:32:40Z
dc.date.issued2004-03-14
dc.identifierhttps://revistas.upn.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006
dc.identifier.issn2619-6069
dc.identifier.issn0122-4328
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/13802
dc.descriptionThis anide presents a communal project oneducational innovation for the children and teenagersincorporation to the schooling system in the social displacementcontext. The project consísts of strengthening the multiculturalaspect in schools, so that, this daily coexistence space becomesa supporting community anda reconstruction factor of the socialfabric. There are two basic conditions for teachers, the firstcondition states that the child should be accepted as a validinterlocutor andas the centre of the educational job. Toe secondone says that a reflexive practice should be assumed on thepermanent construction of a non-homogenizing or violentschool.en-US
dc.descriptionEste trabajo expone un proyecto comunitario deinnovación educativa para la integración al sistema escolar deniños y adolescentes en el contexto de desplazamiento social.El proyecto consiste en afianzar la multiculturalidad en la Escuela,para que este espacio de convivencia diaria se convierta enuna comunidad de apoyo y en un factor de reconstrucción deltejido social. Se plantean dos condiciones básicas para la formaciónde maestros: la primera, que el niño sea asumido comointerlocutor válido y centro del trabajo pedagógico; la segunda,que se asuma una práctica reflexiva sobre la construcción permanentede una Escuela no homogeneizante y no violenta.es-ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospa
dc.publisherEditorial Universidad Pedagógica Nacionalspa
dc.relationhttps://revistas.upn.edu.co/index.php/NYN/article/view/10006/7182
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
dc.sourceNodos y Nudos; Vol. 2 Núm. 16 (2004): ene-jun; 51-58spa
dc.subjectEscuela alternativaspa
dc.subjectDesplazamientospa
dc.titleLa formación de maestros en innovación educativa.spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2
dc.type.localArtículo de revistaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501eng
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.creativecommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Nodos y Nudos [563]
    Contribuye a la formación de maestras y maestros en ejercicio a partir del intercambio y el reconocimiento de sus propias prácticas y su relación con sus saberes, sus deseos, sus posturas éticas y políticas.

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0