Show simple item record

dc.creatorGantcheva, Giurka
dc.date2018-12-05
dc.date.accessioned2021-08-02T16:27:17Z
dc.date.available2021-08-02T16:27:17Z
dc.identifierhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/LP/article/view/9441
dc.identifier10.17227/ludica.num27-9441
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12209/13675
dc.descriptionThe elaborateness of motor activities in sports disciplines increases the requirements to agility being a complex quality of athletes. The different components of this quality, defined as ability for quick change in the execution of movements and abilities for reaction in various conditions, are in complex interrelation. Object of the research is the rhythmical abilities of students studying at the three faculties of the National Sports Academy – coach faculty, physical education faculty and kinesitherapy faculty. In order to assess the coordination in rhythm we used four tests of Damjanovska, M., Gontarev, S., Rhedzepi, A., Gantcheva, G. (2015). The results from the research show that the students in the three faculties possess good rhythmical abilities. The sports practiced with musical accompaniment facilitate the harmonious mastery of coordination in rhythm.en-US
dc.descriptionLa elaboración de actividades motoras en las disciplinas deportivas aumenta los requisitos para que la agilidad sea una calidad compleja de los atletas. Los diferentes componentes de esta calidad, definidos como la capacidad para un cambio rápido en la ejecución de movimientos y habilidades para la reacción en diversas condiciones, se encuentran en una interrelación compleja. El objeto de la investigación es la capacidad rítmica de los estudiantes que estudian en las tres facultades de la Academia Nacional de Deportes: profesorado de profesores, profesorado de educación física y profesorado de kinesiterapia. Para evaluar la coordinación en el ritmo utilizamos cuatro pruebas de Damjanovska, M., Gontarev, S., Rhedzepi, A., Gantcheva, G. (2015). Los resultados de la investigación muestran que los estudiantes en las tres facultades poseen buenas habilidades rítmicas. Los deportes practicados con acompañamiento musical facilitan el dominio armonioso de la coordinación en el ritmoes-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherUniversidad Pedagógica Nacionales-ES
dc.relationhttps://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/LP/article/view/9441/7075
dc.rightshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es-ES
dc.sourceLúdica Pedagógica; Vol. 1 No. 27 (2018): ene-jun. Revista Lúdica Pedagógicaen-US
dc.sourceLúdica Pedagógica; Vol. 1 Núm. 27 (2018): ene-jun. Revista Lúdica Pedagógicaes-ES
dc.sourceLúdica Pedagógica; v. 1 n. 27 (2018): ene-jun. Revista Lúdica Pedagógicapt-BR
dc.source2462-845X
dc.source0121-4128
dc.subjectCoordinaciónspa
dc.subjectHabilidades rítmicasspa
dc.subjectDeportespa
dc.subjectEstudiantesspa
dc.titleResearch of the rhythmical abilities of sports studentsspa
dc.titleInvestigación de las habilidades rítmicas de los estudiantes de deportes.spa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.keywordsCoordinationeng
dc.subject.keywordsRhythmical abilitieseng
dc.subject.keywordsSporteng
dc.subject.keywordsStudentseng


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Lúdica Pedagógica [438]
    Producción investigativa relacionada con la educación, la pedagogía, la investigación y la ciencia en los campos de la educación física, la recreación, el deporte y afines.

Show simple item record