Seminario FiloWeb.
View/ Open
xmlui.custom.rm-title
Date
2021Author
Garay Valencia, Lina Hasbleidy
Martínez Bernal, Ruth
Periñan Gonzalez, Yisella Margarita
Pulido Taborda, Maria Paula
Director / Asesor / Tutor
Pabón Gutiérrez, Martha Stella
Palabras claves
Educación de sordos
Filosofía para niños
Pensamiento multidimensional
Diálogo democrático
Mediaciones tecnológicas
Keyword
Deaf educationPhylosophy for children
Multidimensional thinking
Democratic dialogue
Tecnological mediations
Metadata
Show full item recordAbstract
El presente proyecto pedagógico investigativo tiene como propósito potenciar el pensamiento multidimensional en los educandos Sordos, a través del programa Filosofía para Niños (FpN) de Matthew Lipman. Esta investigación contempla el paradigma sociocrítico con un enfoque cualitativo, a partir del cual, se implementó la investigación acción educativa que caracterizó las formas de proceder.
La propuesta pedagógica “Seminario FiloWeb” fue implementada en la modalidad de educación remota con el grupo bilingüe B del Colegio Campestre ICAL, constituyéndose como una iniciativa que aporta a la línea de pedagogía y didáctica de la Licenciatura en Educación Especial, específicamente en la enseñanza y aprendizaje para las personas Sordas a nivel local, en el marco de la educación inclusiva, partiendo de la producción de contenidos digitales.
Abstract
The following research pedagogical project has as objetive to promote multidimensional thinking in Deaf students, through Matthew Lipman's Philosophy for Children (FpN) program. To fully implement this research, a socio-critical paradigm, as well as a qualitative emphasis, were contemplated, from which the educational action research was implemented, characterizing the ways on which the project could proceed.
The pedagogical proposal "FiloWeb Seminar" was implemented in the virtual mode education with the Bilingual Group B from ICAL Country School, constituting an initiative to provides a line of pedagogy and didactics of the Bachelor of Special Education, specifically in teaching and learning for Deaf people at the local level, within the framework of inclusive education, beginning from production of digital content.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Licenciatura en Educación Especial