La perspective actionnelle en didactique du FLE. Analyse d'un manuel d'enseignement.
xmlui.custom.rm-title
Date
2020Author
Diaz Vasco, David Leonardo
Director / Asesor / Tutor
Leuro Pinzón, Ricardo
Bellachhab, Abdelhadi
Metadata
Show full item recordAbstract
En didáctica de lenguas extranjeras, contamos con una larga tradición que engloba una gran cantidad de enfoques y metodologías. No obstante, la transición entre un enfoque y otro no es siempre sencilla. Ya hace casi dos décadas que el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas estableció las bases que esbozan una nueva perspectiva que busca adaptarse a las nuevas exigencias y cambios de nuestra época. Esta perspectiva llamada accional está fundada en la acción social y se considera un enfoque sensato y rico en posibilidades. Nosotros nos preguntamos entonces si esta perspectiva de la co-acción está aplicada en un manual de FLE moderno y cómo ella es empleada.
Abstract
In didactics of foreign languages teaching, we have a big tradition covering a varied quantity of approaches and methodologies. However, the transition between an approach into another is not always evident. Soon, it would be two decades since the Common European Framework of Reference for Languages has put the bases that outlines a new approach looking for adjusting to the new demands and present changes of our time. This approach called action-oriented is based on social action and claims to be a reasonable approach, besides rich in possibilities. We wonder if this action-oriented approach is used in a FFL modern text-book and how it is applied.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Maestría en Enseñanza de Lenguas Extranjeras con énfasis en Inglés/Francés