Promoting writing skills on EFL fifth graders through children poetry
Date
2020Author
Carrillo Quintero, Paula Andrea
Director
Martínez Cifuentes, Diana - asesor
Metadata
Show full item recordAbstract
This pedagogical innovation proposal focuses on promoting writing skills by implementing Children Poetry blended with the Genre-Based Approach (GBA). This study focused on fifth graders in an EFL classroom at Liceo Femenino Mercedes Nariño school. The process is organized within three cycles, which are framed in the GBA and integrate Information and Communication Technologies (ICT) to support the pedagogical proposal.
Abstract
Esta propuesta de innovación pedagógica se enfoca en promover las habilidades escritas a través de la poesía infantil unida al enfoque basado en género (GBA). Este estudio estuvo basado en estudiantes de quinto grado de la clase de inglés como lengua extranjera del colegio Liceo Femenino Mercedes Nariño. El proceso está organizado en tres ciclos, los cuales se enmarcan en el enfoque basado en género e integran las tecnologías de la información y comunicación como soporte de la propuesta pedagógica.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Licenciatura en Español y Lenguas Extranjeras