Teachers’ beliefs and practices towards English language methodology & complementing teaching profiles and the 21st century skills.

View/ Open
xmlui.custom.rm-title
Date
2020Author
Barragán Maldonado, César Daniel
Director / Asesor / Tutor
Rincón Camacho, Lida Johanna
Martínez Rojas, Carlos
Metadata
Show full item recordAbstract
Este estudio de investigación tiene como objetivo identificar y describir la relación entre las prácticas de los docentes de inglés como lengua extranjera y sus creencias hacia la metodología de enseñanza en el primer y tercer nivel de inglés en el instituto American School Way, teniendo en cuenta el efecto de estas creencias en las clases de inglés como lengua extranjera con respecto al manejo del tiempo, uso de recursos y estrategias de enseñanza en las clases de acuerdo con el nivel asignado. El investigador recurre a literatura relevante para desarrollar un marco teórico que incluye inglés como lengua extranjera, metodología de enseñanza de inglés, prácticas de los docentes y creencias. También se basa en datos recopilados a través de un cuestionario adaptado, una entrevista semiestructurada y algunas observaciones en el aula a los seis maestros participantes. Los resultados mostraron que el nivel de los estudiantes no desempeñaba un papel relevante en la práctica de los maestros. Cada maestro participante era un mundo de enseñanza completamente interesante con algunas creencias que coincidían con sus prácticas y otras que diferían de las mismas.
Abstract
This research study aims at identifying and describing the relation between EFL teachers’ practices and their beliefs towards teaching methodology in the first and third levels of English at American School Way institute, taking into account the effect of these beliefs in EFL classes in regards to time management, use of resources, and teaching strategies in EFL classes according to the assigned level. The researcher draws on relevant literature to develop a theoretical framework which includes English as a Foreign Language, English teaching methodology and beliefs. It also draws on data gathered through an adapted questionnaire, a semi-structured interview, and some classroom observations to the six participant teachers. Findings showed that the students’ level did not play a relevant role in the teachers’ practice. Each participant teacher was a completely interesting teaching world with some beliefs that matched their practices and others that differed from it.
Editorial
Universidad Pedagógica Nacional
Programa académico
Maestría en Enseñanza de Lenguas Extranjeras con énfasis en Inglés/Francés